Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode
prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la
distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta
cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai
rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia
automobilului.
Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie
destinata transportului, a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a
evoluat, deoarece omul a ajuns la concluzia ca fortele naturii
inconjuratoare mult superioare lui, trebuie captate si folosite in
beneficiul sau. De aici incepe domesticirea animalelor si aparitia unui
nou mijloc de transport - tractiunea animala.
Astfel, targa a fost inlocuita de caruta, iar odata cu
domnia lui Ludovic XVI, au aparut calestile, berlinele, cabrioletele,
etc., ce reprezentau rangul si puterea economica a nobililor care le
posedau.
Incepand cu aceasta perioada, trasurile s-au dezvoltat foarte mult, din mai multe puncte de vedere. Pe langa partea artistica, deoarece unele trasuri erau adevarate opere de arta, s-a dezvoltat si partea mecanica, inventandu-se diferite mecanisme destinate franarii.
Incepand cu aceasta perioada, trasurile s-au dezvoltat foarte mult, din mai multe puncte de vedere. Pe langa partea artistica, deoarece unele trasuri erau adevarate opere de arta, s-a dezvoltat si partea mecanica, inventandu-se diferite mecanisme destinate franarii.
Aparitia bicicletei are o mare importanta in aparitia
automobilului, deoarece multe realizari tehnice din industria
bicicletelor le gasim in constructia automobilului. Dar cea mai
importanta inventie care si-a adus cel mai mare aport in contructia
automobilului, este motorul actionat cu puterea aburului. Aceasta s-a
concretizat in anul 1769, cand Francois Cugnot a construit primul
autovehicul dotat cu un motor cu abur.
Trasurile
cu aburi auavut un impact deosebit de important in istoria
automobilului, implicit a omenirii. Aceste vehicule au fost bine primite
de oamenii vremii, fapt ce contribuie mult la dezvoltarea lor. Ca
dovada a interesului, avem o forma incipienta a codului rutier, aparut
pentru prima data in Anglia sub numele de “Red Flag Act" in 1865, care
obliga vehiculele sa circule cu o viteza de 2 mile in orase si de 4 mile
in afara oraselor.
Dupa aparitia motorului
cu ardere interna, cu pistoane in miscare rectilinie, alternativa, putem
vorbi in adevaratul sens al cuvantului de aparitia automobilului. O
importanta deosebita o au si marile descoperiri ale vremii, cum ar fi:
- realizarea electromagnetului de catre Ampere in 1830;
- descoperirea fenomenului de inductie in 1831 de catre Faraday;
- bobina de inductie construita in 1855 de catre Ruhm Korff;
- acumulatorul electric inventat de Plaute, in 1959.
- realizarea electromagnetului de catre Ampere in 1830;
- descoperirea fenomenului de inductie in 1831 de catre Faraday;
- bobina de inductie construita in 1855 de catre Ruhm Korff;
- acumulatorul electric inventat de Plaute, in 1959.
Prima
masina generatoare de curent electric a fost invenatata de Gramme in
1869 – 1970, iar primele puturi de petrol dateaza din 1830, in timp ce
vulcanizarea cauciucului a fost realizata de Goodyear, inca din 1838.
Adevaratul stramosi al automobilului este reprezentat de motorul si autovehicolul inventate de Etienne Lenoir: motorul cu gaz brevetat in 1860.
Adevaratul stramosi al automobilului este reprezentat de motorul si autovehicolul inventate de Etienne Lenoir: motorul cu gaz brevetat in 1860.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu